Pagina's

maandag 21 april 2014

Opperdepop #1

Sinds begin dit jaar bewaar ik alles wat ik heb opgemaakt. Zodat ik zo nu en dan een artikel hierover kan schrijven. Ik vind dit soort artikelen op andere blogs altijd geweldig om te lezen. Iets echt opmaken zegt toch wel iets over dat product. Vandaag laat ik zien wat er bij mij zoal doorheen gaat. Deze 'verzameling' is dus van de afgelopen 3 maanden.

Watjes, watjes, watjes. Ik gebruik ze dagelijks om mijn gezicht mee schoon te maken. Gewone watjes om mijn ogen mee te doen. En de grote vind ik super voor mijn gezicht. Lekker groot, en dus snel klaar. 
Reinigende poriënstrips. Die bedoeld zijn voor je neus. Maar ik gebruik ze eigenlijk alleen voor mijn kin, en voor tussen mijn wenkbrauwen. Deze komen van de Action en werken prima. De reinigingsdoekjes komen ook van Action. En zijn voor de luie dagen. Waarop ik even snel mijn gezicht wil schoonmaken voor ik naar bed ga. 
En we blijven nog even in de categorie reiniging. Er ging weer een fles cleansing gezichtslotion door. Deze tonic gebruik ik dagelijks, zowel 's ochtends, als 's avonds om mijn gezicht mee schoon te maken. Dit is zo'n beetje de enige tonic waar mijn gevoelige huid tegen kan. Inmiddels is er al bijna weer een fles op.
Ook maakte ik een fles mousse en hairspray op. De mousse gebruik ik voor het fohnen. En de hairspray om alles op zijn plek te houden. Wella is tot nu toe mijn favoriet wat haar betreft. Alleen jammer dat de haarlak zo op je longen slaat... Adem inhouden dus tijdens het sprayen.
Mascara's... Die van Maybelline en Essence Lash Mania Reloaded zijn echt op. De andere van Essence en die van Max doe ik gewoon weg. De waterproof Get Big Lashes zorgt voor uitslag op mijn ogen (vraag me niet waarom). En die van Max doet gewoon helemaal niks voor mijn wimpers. En gaat dus de prullebak in.
Nog drie producten die niet zozeer op zijn, maar wel weg gaan. De oogroller van Garnier. Dit is zo eentje die je als concealer onder je ogen kunt rollen. Ik hou er niet van.. Weg ermee!
De lash&brow gel mascara van Essence is inmiddels zo vies geworden, dat ook deze rijp is voor de vuilnisbak.
De oogschaduwbasis van Essence gebruik ik dagelijks. Ik zou nog wel wat product uit de verpakking kunnen halen. Maar ik begon te merken dat mijn ogen geïrriteerd raakten. En dit bleek te komen door de basis. Ik gebruik nog steeds dezelfde, maar dan een nieuwe verpakking. En de irritatie is weg.
Mijn huidige dagverzorging, de SkinPerfection van L'oreal. Ik maakte een pot dagcreme en een flesje serum op. Nadeel bij het serum is dat er restjes in de verpakking blijft zitten. Door het pompje kreeg ik dat er niet uit, en ik kreeg de dop er ook niet af. Zonde..

Iets wat ik wel echt helemaal heb opgemaakt, en bij mij bijna nóóit gebeurd, is een lippenbalsem. Deze van Inecto is een tijd bij Action verkrijgbaar geweest. Fijne lippenbalsem, die goed voedt, en heerlijk naar kokos ruikt en smaakt. Ik heb de laatste resten eruit moet lepelen met de achterkant van een nagelvijl. Maar dan is hij ook echt helemaal op...
Verder ging er een pot van mijn favoriete body butter op. Deze komt van Action. Ik heb gelukkig nog genoeg back-ups staan, dus ik kan nog even vooruit.
Mijn favoriete parfum van dit moment. Cherry Bloom van The Master Perfumer. Het eigen merk parfumhuis van Kruidvat. Dit is een tasverstuiver. En zit dan ook standaard in mijn tas. Inmiddels heb ik alweer een nieuwe aangeschaft en ook die zit weer in mijn tas.
En als laatste iets wat niet echt 'op' kan. Maar in dit geval bot is geworden. Dit is een epileermesje van Ebelin (merk wat verkocht wordt bij DM drogist in Duitsland). Ideaal om de kleine haartjes weg te scheren die je met een pincet niet kunt epileren. Dit mesje is te bot om nog haartjes mee weg te halen. Wel heb ik ontdekt dat je dit mesje een tweede leven kunt geven tijdens je pedicure. Je kunt namelijk heel makkelijk, precies en veilig eelt wegschrapen met dit mesje.

En dat is alles wat ik de afgelopen drie maanden heb opgemaakt.
Mijn doel was om ongeveer 1x per twee maanden een artikel te maken. Maar door alle omstandigheden met verhuizen en dergelijke heeft het iets langer geduurd. 
Vandaar ook dat het artikel een beetje aan de lange kant is.

Wat heb jij de afgelopen tijd opgemaakt?

Liefs Annechien

Volg jij AnnechiensBudgetBeauty al op Bloglovin?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten