Pagina's

vrijdag 18 april 2014

Review: Max Baked Eyeshadow // Champagne Rose

Ken je dat? Je gaat naar de Action voor iets kleins.. En komt altijd met meer thuis dan de bedoeling was. Ik kan het bijvoorbeeld niet laten om altijd even bij de make up te kijken. Stel je voor dat er iets tussen ligt wat je nog niet hebt... En dat gebeurde een tijdje geleden. Tussen de oogschaduw quattro's zag ik een variant liggen die nog ontbrak in mijn 'verzameling'. Max Baked Eyeshadow in de kleur Champagne Rose.
En dus ging ik wéér met meer naar huis dan de bedoeling was.
En nu maar hopen dat het geen weg gegooid geld blijkt...

 Ik ging dus naar huis met Champagne Rose. Een palette met vier kleuren, waarvan vooral de kleur linksonder mij erg aansprak. Deze deed mij een beetje denken aan mijn favoriete kleur in MUA's Undressed palette. De dupe voor Toasted van Urban Decay.

De oogschaduw zit in een zwart kartonnen doosje. Die is verzegeld met een plakbandje. Ziet er netjes uit, zeker niet goedkoop wat mij betreft. Terwijl dit palette dat wel is.
Ik betaalde namelijk slechts € 1,29.


Eenmaal uit het kartonnetje komt een rond palette tevoorschijn. Met een doorzichtige deksel, waar de naam op staat gedrukt. De onderkant van de verpakking is plat. De deksel is rond. Dit moet ook wel, want de oogschaduw zelf heeft de vorm van een bolletje. Lijkt erg leuk, maar is niet praktisch voor opbergen. Je kunt de paletjes niet goed stapelen door de ronde deksel. En op de zijkant zetten wil ook niet omdat het palette zelf ook rond is. Hierdoor rolt hij alle kanten op. In het doosje zit ook nog een applicator. Die gebruik ik zelf nooit. Maar wel fijn voor de meiden die graag dit soort sponsjes gebruiken.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de oogschaduw zelf. Als die goed is, dan is het probleem van opbergen natuurlijk snel vergeven. Met toch een ligt vooroordeel (hoe kan een palette dat zó goedkoop is, goed zijn?), begon ik te swatchen. En ik was blij verrast. Zonder basis en met één veegje wist ik dit op mijn arm te toveren. Ik merkte wel direct dat de bolletjes aan de harde kant zijn. Je moet dus wel even flink je kwast eroverheen halen, wil je iets kunnen overbrengen op je ogen. Mocht je altijd die sponsdingetjes gebruiken, die standaard bij de meeste palettes komen, dan zul je het product makkelijker op kunnen pikken. Daarmee kun je iets meer druk uitoefenen. Ik vind die manier van oogschaduw aanbrengen niet fijn. Dus ik doe een beetje extra moeite met mijn kwastjes.
En deze ooglook wist ik te maken met het palette. De lichtste kleur in de binnenste ooghoek. De peachy kleur op het bewegende ooglid. De bruin/oranje kleur bracht ik aan in de crease. En voor een beetje extra diepte, de donkerste kleur in de buitenste ooghoek en langs de onderste wimperrand.
Ik gebruikte eerst een oogschaduwbasis, om ervoor te zorgen dat kleuren mooier uitkomen en het resultaat langer blijft zitten.
De oogschaduw is wat mij betreft prima om mee te werken, blijft mooi zitten en de kleuren passen ook goed bij elkaar. Pas toen ik de foto's op mijn laptop bekeek, zag ik dat ik de bovenkant wel iets mooier had kunnen blenden. Please forgive me?!

Eindconclusie? Ik ben zeer tevreden over dit palette. Vier mooie kleuren, die goed bij elkaar passen. Fijn aanbrengen, en met een oogschaduwbasis de hele dag mooi blijft zitten. En dat voor maar € 1,29.

Mijn bezoekje Action is weer niet voor niks geweest.. ;o)

Liefs Annechien

Volg jij mij al op Bloglovin?





1 opmerking:

  1. Mooi! Ik heb dit palette ook liggen, fijn die inspiratie met je ooglook! Heb gelijk zin om zoiets te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen