Pagina's

woensdag 6 mei 2015

Opgemaakt #3


Mijn laatste opgemaakt artikel is alweer een aantal maanden geleden. Die was namelijk in november van vorig jaar. Inmiddels zijn we een half jaar verder. Ik heb in deze maanden alle producten die ik heb opgemaakt bewaard. Het mandje in mijn kast begon inmiddels zo uit te puilen dat het weer hoog tijd werd om er een artikel aan te wijden. Bereid je voor... Het is veel!!



Haarproducten
Van links naar rechts;
Kruidvat Maroccan Argan Oil Shampoo: Hier zijn twee flessen van op gegaan. Topspul, en blijf ik steeds opnieuw kopen. Er staat alweer een nieuwe fles in de badkamer.
Aussie 3 minute miracle deep treatment: Hele fijne conditioner, die mijn haar verzorgt en onwijs glad en glanzend maakt. Verzwaard het haar niet. Ik zou deze zeker opnieuw kopen. Jammer dat Aussie best wel prijzig is. Even wachten op een aanbieding dus...
L'Avoly The Special One. Leave in conditioner:  Een conditioner die je op handdoekdroog haar aanbrengt en niet hoeft uit te spoelen. Zorgt voor makkelijk doorkambaar en gezond haar. Ik heb hiervan alweer een nieuwe in gebruik.
Awapuhi Finish Spray (sample): Een haarlak die mijn haar goed in model houdt. Was fijn om te gebruiken.

Lichaamsreiniging
Van links naar rechts;
Kruidvat Douche Scrub Peeling: Een scrub met hele fijne scrubdeeltjes. Ik hou van een grovere korrel om mee te scrubben. Deze zou ik niet snel opnieuw kopen.
Kruidvat Foam Douche Blossom: Deze zou ik absoluut wel opnieuw kopen. Een romige foam, die heerlijk ruikt. Een heerlijk verwenmomentje onder de douche.
Rituals Foaming Shower Gel Senation in de geur Organic Rice Milk & Cherry Blossom: Als je het toch over verwenmomentje hebt, dan is dit een nog fijnere variant. Deze gel veranderd bij aanraking met water in een dikke, romige foam. En de geur is fantastisch!  


Lichaamsverzorging
Linksboven;
Soap Opera Mango Body Butter: Ik ben blij dat deze eindelijk op is. Ik kon de geur (chemisch mango) op een gegeven moment niet meer waarderen. Ook vond ik de substantie niet fijn. Trok niet goed in, waardoor een vettig laagje achter bleef. Nee, niet fijn!
Rechtsboven;
Kruidvat Body Butter Blueberry en Lychee: Wel heel fijn. Fijne substantie, trekt snel in. En de geur is hemels. Heerlijk zoet, vergelijkbaar met Fristi. Zeker de moeite waard om eens aan te snuffelen als je weer eens door de Kruidvat loopt.
Onder;
Body & Earth body souffles: Beide komen uit een geschenkset die ik kocht bij Kruidvat. Kruising tussen een body butter en body milk. Trekt snel in, en maakt mijn huid heerlijk zacht. De rechter had een blauwe kleur, die ook een beetje zichtbaar bleef op de huid. Dat vond ik dan weer minder fijn.  Zoek je nog een leuk cadeau voor moederdag, dan is deze set zeker een aanrader. Komt met in totaal drie geuren. En in die geuren deze body souffle, een body milk en een douche gel.

Van links naar recht;
Slakkenslijmgel: Een heerlijk verfrissende gel. Ik gebruik deze na het epileren van mijn benen om mijn huid te kalmeren. Zorgt ervoor dat de rode vlekjes echt sneller zijn weg getrokken. Te koop bij de Action.
SOS Cream met kamille: Een crème die beweerd het huidherstel te bevorderen. Nou heb ik daar helaas niet veel van gemerkt. Ik heb deze gebruikt als handcrème. Daar vond ik hem wel geschikt voor. Maar ik zou deze crème niet snel opnieuw kopen.
4Both and Body bodylotion: Deze bodylotion zat in een geschenkset, samen met een scrub en scrubhandschoen. Qua werking een prima bodylotion, maar het is een unisex geur. Die ik persoonlijk niet zo fijn vond.
The Body Shop Fuji Green Tea Body Butter (sample): Deze sample kreeg ik bij een aankoop bij The Body Shop. Fijne body butter, die snel intrekt en geweldig gehydrateerd. De geur is heerlijk fris. Lekker voor in de lente en zomer. Ik heb al heel veel body butters, maar anders zou ik deze zeker in full-size aanschaffen.

Gezichtsreiniging
Kruidvat wattenschijfjes: Twee verpakking met elk 80 wattenschijfjes. Voor het verwijderen van oog make-up, maar ook voor nagellak. Deze van Kruidvat gebruik ik altijd en vind ik superfijn.
Demak-up Original Duo wattenschijfjes: Dit zijn de grotere watjes, die ik gebruik om mijn gezicht mee te reinigen. Fijne wattenschijfjes die niet pluizen en lekker groot zijn. Dit was een verpakking met 70 stuks.
Bella Cotton Maxi Wattenschijfjes: Drie verpakkingen met elk 50 stuks. Mijn favoriet wat grote wattenschijfjes betreft. Te koop bij de Action. Lekker betaalbaar en fijn in gebruik. Ik heb hiervan altijd wel een extra back-up in huis.

Van links naar rechts;
Hema 2 fasen oogmake-up reinigingslotion: Een lotion met twee vloeistoffen, die je moet schudden voor gebruik. Deze was met olie. Ik ben blij dat deze eindelijk op is. Laat een heel vet laagje achter door de olie. En doet zijn werk ook niet goed bij mij. Nee, deze koop ik nooit weer.
Diadermine Oogreinigingslotion: Deze vond ik wel fijn. Verwijderde mijn make-up zonder mijn ogen te irriteren. Deze zou ik dus wel opnieuw kopen.
Diadermine Oogreinigingslotion voor de gevoelige en reactieve huid: Deze was vergelijkbaar als de andere van Diadermine, maar dan nog net iets milder. Ook deze zou ik weer opnieuw kopen.
Olaz Essentials Oog make-up remover: Dit is mijn favoriete reiniger om onder de douche te gebruiken. Doet zijn werk prima en irriteert mijn ogen niet. Ik heb hiervan alweer een nieuwe tube in gebruik.

Links;  Dr van der Hoog Quick Pure 3 minuten masker: Een heerlijk masker, dat mijn huid kalmeerde en ontzettend zacht achterliet. Zeker een aanrader. Deze tube is voldoende om zeker 6 a 7 keer te gebruiken.
Rechts; Onyx Dode Zee Modder Masker: Dit masker is voor een enkel gebruik. Reinigt goed en laat mijn huid stralen. Na de tijd voelt mijn gezicht heerlijk zacht en verzorgd. Dit masker droogt wel iets op, maar wordt niet zo hard als bijvoorbeeld een kleimasker.

L'oreal Triple Active Reinigingsmelk: Werkt prima om mijn make-up te verwijderen. Maar laat wel een vettig laagje achter wat ik niet zo fijn vond. Ik zou deze dus niet opnieuw kopen.

 
Links;  Garnier Micellair Reinigingswater: De ontdekking van eind 2014. Wat een geweldige reiniger is dit! Ik gebruik deze elke dag, zowel 's ochtends als 's avonds om mijn gezicht mee te reinigen. En dat doet dit water zonder problemen. En ook mild voor mijn gevoelige huidje. Toppertje!
Rechts; Kruidvat Gezichtslotion: Dit is een tonic voor de droge en gevoelige huid. Dit was mijn favoriete tonic voordat ik die van Garnier ontdekte. Maar ook absoluut een aanrader, mocht je een echt goede goedkope tonic zoeken.
Links; Kruidvat Reinigingsgel: Hiervan gingen twee tubes op. Ik gebruik deze reinigingsgel als ik mijn make-up onder de douche verwijder. Deze is mild, maar reinigt wel heel doeltreffend. 
Rechts; Olaz Exfolierende crème reiniger: Deze reiniger heeft hele fijne scrubdeeltjes. Ik wil voor mijn gezicht niet te heftige scrubs gebruiken. Deze vind ik super. Een milde, maar toch doeltreffende scrub. Ik gebruik deze ongeveer twee keer in de week. Ook hiervan staat alweer een nieuwe tube in de badkamer.

Gezichtsverzorging
Boven, van links naar rechts;
Kruidvat dagcreme voor de overgevoelige huid: In deze verpakking zat nog een klein restje. Ik wilde deze graag opmaken om te voorkomen dat hij niet meer goed zou zijn. Hele fijne basic dagcrème, voor een klein prijsje. Toch heeft mijn huid iets meer verzorging nodig. Voor mij dus geen re-buy.
L'oreal Skin Perfection dagcrème: Dit is mijn favoriete dagcrème. Verzorgt mijn huid, irriteert niet, trekt snel in, en zorgt ervoor dat mijn huid minder vlekkerig is. Er staat alweer een nieuw potje op mijn kaptafel.
Clinique Redness Solution Daily releef cream: Ik kocht deze crème bij Douglas met een tegoedbon, daardoor was hij nog enigszins betaalbaar. Fijne crème die mijn huid inderdaad rustiger maakt. Maar ik heb er het geld niet voor over. Zo geweldig was hij nou ook weer niet in mijn ogen.
Onder;
L'oreal Skin Perfection Serum: Nog een favoriet wat verzorging betreft. In de winter kan mijn huid wel wat extra gebruiken. En dus gebruik ik naast een dagcrème ook nog graag een serum. Deze trekt snel in en maakt mijn huid heerlijk zacht.
Make-up
Van boven naar beneden;
Essence I Love Stage Eyeshadow Base: Een oogschaduwbasis, die ervoor zorgt dat mijn make-up mooier aanbrengt, en beter blijft zitten gedurende de dag. Dit is inmiddels mijn tweede (of is het inmiddels de derde?) verpakking die ik opmaak. Ik heb alweer een nieuwe in huis.
Mac Zoom Fast Black Lash (sample): Ik heb deze mascara niet veel gebruikt. Het heeft namelijk een traditioneel borsteltje, waar ik niet zo goed mee om kan gaan. Ik heb na gebruik meer mascara op mijn wang en ooglid dan op mijn wimpers. Deze is inmiddels uitgedroogd en kan dus weg.
Perfect Touch Eyeliner Pen: Deze eyeliner kocht ik bij Big Bazaar. Ik heb deze maar een paar keer kunnen gebruiken. Toen was hij voor mijn gevoel al uit gedroogd. En daar komt bij dat het vilten puntje wat mij betreft niet fijn werkt. Deze zou ik je zeker niet aanraden.
Max & More Waterproof Eyeliner: Ik gebruik elke dag zwart oogpotlood op mijn waterlijn. Er zijn in het afgelopen halfjaar maar liefst drie stuks door gegaan. Deze zijn van de Action, en zoals je kunt zien een favoriet. Je kunt dit potlood omhoog draaien, waardoor slijpen niet meer nodig is. Ik heb hiervan nog drie in huis, en alweer een nieuwe in gebruik.
Van links naar rechts;
Essence Lash Mania Reloaded Mascara: Stap 1 van mijn favoriete mascara-combi. Deze maakt mijn wimpers net iets langer, en separeert heel mooi.
Essence I Love Extreme Crazy Volume Mascara: En dit is stap 2 van mijn mascara-combi. Met deze mascara voeg ik volume toe. Samen is dit de beste combi ever! Ik heb mijn favorieten gevonden.
Rimmel Scanddeleyes Mascara: Ik kreeg deze mascara een keer gratis bij Kruidvat. Ik vind hem niet fijn. De borstel is de groot, waardoor ik niet netjes kan werken. En ook krijg ik hiermee niet het gewenste effect. 
Essence Lash Princess Volume Mascara: Een hele fijne mascara, met een geweldig borsteltje, die enorm goed separeert. Toch vind ik de Lash Mania Reloaded Mascara nog fijner. Maar deze is zeker een aanrader, en het proberen waard.
Links; Max & More CC Cream: Tja, Als CC cream wat mij betreft niet doeltreffend, omdat hij bijna tot geen dekking geeft. Als dagcreme prima, zeker ook omdat er zonnefactor inzit. Een must-have? Nee, dat wat mij betreft niet.
Rechts: MaxFactor Soft Resistant Make-up: Het is me gelukt om een foundation op te maken. Ik heb deze met heel veel liefde gebruikt. Goede dekking, mooie finish, en blijft goed zitten. Helaas niet in Nederland te koop, maar anders zou ik hiervan een nieuwe halen.
Links;  Rimmel Stay Matte Pressed Powder: Een transparante poeder om mijn foundation mee af te poederen. Haalde alle overtollige glans weg, zonder er poederig uit te zien. Was ook heel zuinig in gebruik. Ik heb hier echt heel lang mee gedaan.
Rechts; Catrice Colour Correcting Mattifying Powder: Deze poeder is vorig jaar in het assortiment van Catrice gekomen. Deze poeder bestond uit verschillende kleuren. Waaronder groen, om rood te neutraliseren en roze, om dofheid op te halen. Ik kon van het colour correcting niet veel merken. Maar ik vond dit poeder wel fijn in gebruik om glimmen tegen te gaan. En te zorgen dat mijn foundation gedurende de dag langer bleef zitten.
Van links naar rechts;
Coconut Care Lip Balm: Hele fijne lippenbalsem. En ruikt heerlijk naar kokos. Vooral in de winter gebruik ik deze veel, zodat mijn lippen niet uitdrogen.
Essence Tinted Lipbalm 03 Brighten Up! en 02 Glam Up!: Een product dat voelt als een lippenbalsem, maar kleur afgeeft als een lipstick. Deze heb ik met heel veel plezier gedragen. Zijn helaas niet meer te koop, omdat Essence ze uit het assortiment heeft gehaald. Anders had ik deze zeker opnieuw gekocht.

Overige
Van links naar rechts;
Givenchy Ange ou Demon le Secret eau de parfum (sample): Hele frisse geur, met noten van cranberry, thee, jasmijn en hout. Lekker voor de lente. Dit is zeker een geur die ik zou kopen.
Kruidvat Nail Polish Remover: Een nagellakremover zonder aceton. Haalt nagellak makkelijk weg. Laat alleen wel een witte waas achter op mijn nagels.
Rexona Ultra Dry Cotton: Ik heb geen hoge eisen aan een deo. Deze was prima. De compressed verpakking vind ik ideaal. Lekker makkelijk om mee te nemen in je tas. En gaat inderdaad net zo lang mee als de grotere verpakking.
Atrix Intensive Beschermende Crème: Deze crème heb ik afgelopen winter elke dag gebruikt. Voor het slapengaan smeerde ik mijn handen hiermee in. 's Ochtends werd ik wakker met heerlijk zachte handen. Deze zou ik zeker opnieuw kopen.

Boven; Kleenex Tissues: Makkelijk om in de buurt te hebben, tissues. Om snel even je handen schoon te maken. Maar ik gebruik ook dagelijks een tissue in mijn make-up routine. Hier zal ik binnenkort een artikel over maken.
Onder;  BabyBee doekjes: Ook makkelijk om bij de hand te hebben. Ook voor tussendoor mijn handen even schoonmaken. Maar ik gebruik deze doekjes ook om mijn kaptafel even snel mee schoon te maken.

Van boven naar beneden;
Kruidvat scheersysteem: Deze is gevallen in de badkamer, waardoor het mesje niet meer goed op de houder blijft zitten. Dus niet meer praktisch in gebruik.
Max&More glasvijl: Ik heb deze vijl zo vaak gebruikt dat de korrels soort van weg zijn. Werkt dus niet echt lekker meer. Gelukkig heeft de Action meer, en zijn ze niet duur.
Nagelvijl: Voor deze vijl geldt hetzelfde. doet zijn werkt niet meer en gaat dus weg.
Epileermesjes: Als ik even snel mijn wenkbrauwen wil bijwerken, dan gebruik ik daarvoor een mesje. Deze beide zijn bot geworden, dus gaan weg.

Niet op, maar gaat wel weg
Onyx verzorgende vochtinbrengende maskerdoekjes: Dit zijn doekjes die doordrenkt zijn met vloeistof. Je laat ze een aantal minuten op je gezicht zitten en dan zou je gezicht verzorgd en gehydrateerd moeten zijn. De doekjes die nog in deze verpakking zitten zijn uitgedroogd. Ik merk ook niet heel veel verschil na gebruik. Ik smeer liever een crème om extra te voeden.
Dove Voedende Crème: Deze crème is nog niet op, maar ruikt niet echt lekker meer. Ik vind hem ook niet echt fijn. Hij laat een heel vettig laagje achter, omdat hij niet goed wil intrekken. 
Wella Hairspray: Deze verpakking zit nog voor meer dan de helft vol. Alleen doet de spraykop het niet meer. Er komt geen haarlak meer uit, en gaat daarom weg.
Biodermal littekencrème: Deze crème heb ik al een aantal jaar, dus het wordt wel eens tijd om deze weg te gooien. Er zit ook niet veel meer in. 
Nivea Sensitive deodorant: Deze deo irriteert mijn oksels, en gaat daarom weg. Ik heb eigenlijk met alles van Nivea dat het mijn huid irriteert. Dus dat deze deo dat ook doet verbaasd me niks. 
Labello Pearl & Shine lippenbalsem: Deze lippenbalsem is qua structuur en kleur niet meer wat het moet zijn. En dan vind ik niet fijn om die nog te gebruiken. Daarom gaat deze ook weg.
Lush (sample): Ik heb geen idee wat er in dit potje zit. Is het een reiniger? Een crème? Ik weet het niet. Ik doe het gewoon weg, want gebruiken doe ik het niet.
Catrice Gel Eyeliner '050 Black Jack With Goldie Hawn': Deze gel eyeliner is helaas uit gedroogd, waardoor hij niet meer werkt. Zonde! 
Cardiflor creme bij eczeem en jeukende huidirritatie: Een paar jaar terug had ik heel erg last van een allergische reactie op een douche gel. Ik kocht deze crème om de jeuk wat te verminderen. Daar is hij echt heel goed voor. Mijn huid herstelde voor mijn gevoel echt sneller. De tht datum is nu ruimschoots verlopen. Dus tijd om deze crème weg te doen.
BWC Skin Renewal Lotion: Een crème die ervoor moet zorgen dat je huid er stralender uitziet. Er zit Alpha Hodroxy Acid in, wat vernieuwing van de cellen stimuleert. Ik heb deze crème een tijdje gebruikt voor mijn gezicht. Maar merkte niet veel verschil. Hij ruikt nu niet goed meer en daarom doe deze ook weg.


En dan waren dat alle producten die ik heb opgemaakt of heb weg gegooid.
I know! Het was echt veel. Maar dit is dan ook van een half jaar.
Ik moet toch wat vaker dit artikel maken om het overzichtelijker te houden.

Houden jullie bij wat je zoal opmaakt?

Liefs Annechien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten