Pagina's

woensdag 13 mei 2015

Project Ten Pan

 Mijn verzameling beauty producten is in de afgelopen jaren sterk gegroeid. Ik heb op elk vlak wel een favoriet. Waardoor bepaalde andere producten op de achtergrond raken. Zo moest ik laatst een gel eyeliner weg doen, omdat deze was uit gedroogd. Om te voorkomen dat ik nog meer producten weg moet doen, die nog niet op zijn, begin ik een Project Ten Pan. 
Tien producten waar ik meer gebruik van wil maken. Een aantal producten wil ik opmaken, om zo mijn verzameling ook wat in te krimpen. In dit artikel laat ik je zien welke tien producten ik heb gekozen voor dit project. Kijk je mee?


Catrice Prime And Fine Highlighting Powder
Ik heb mezelf vorige maand getrakteerd op een Mineralise Skin Finish van Mac (soft&gentle). En sinds die tijd gebruik ik geen andere hightlighter meer. En dat is zonde, want ik heb nog veel meer mooie producten. Zoals deze highlighter van Catrice. Inmiddels al niet meer te koop. Deze highlighter geeft een hele subtiele, warm gouden glans. Perfect voor deze tijd van het jaar, waarin de zon zich weer wat meer laat zien. Dit poeder opmaken lijkt mij een bijna onmogelijke missie. Maar ik wil deze wel vaker gaan gebruiken, en misschien dat het me dan lukt om pan te raken.


Labello Lip Butter Vanilla&Macadamia
Mijn voorraad lippenbalsems is eigenlijk wel een beetje belachelijk. Hoog tijd dus om daar wat aan te doen. Gewoon 1 voor 1 opmaken dacht ik zo. Ik begin met een lip butter van Labello. Ik gebruik deze om voor het slapengaan mijn lippen mee in te smeren. Ik hoop dat ik over drie maanden een heel eind ben met het opmaken. Dan kan ik daarna aan de volgende beginnen.


Essence Tinted Lip Balm 01 Light up!
Net als lippenbalsems, is ook mijn verzameling lipsticks buiten proporties gegroeid. Ook in deze categorie wil ik proberen een aantal producten op te maken. Ik begin met deze tinted lip balm van Essence. De verzorging van een lippenbalsem, maar de kleur van een lipstick. Op de onderste foto zie je wat er nog over is aan product. Ik verwacht dat deze binnen een maand op is.


Maybelline Color Tattoo 70 Metallic Pomegranate
Een ware hype in beauty wereld een paar maanden geleden. De Color Tattoo's van Maybelline. Ik heb deze een aantal maanden geleden aangeschaft. De Color Tattoo is een crème oogschaduw en dus ligt het gevaar van uitdrogen om de hoek. Ik wil proberen dit product zoveel mogelijk te gebruiken, zodat ik er in ieder geval iets aan heb gehad. Als ik heel goed mijn best doen, dan zou ik misschien over drie maanden de pan kunnen raken. We gaan het zien.


Elf Cream Eyeliner Black
In mijn opgemaakt artikel kon je al zien dat ik een eyeliner van Catrice weg heb moeten gooien. Zo zonde eigenlijk. Ik heb daarom deze gel eyeliner van Elf aan mijn Project Ten Pan toegevoegd. Zoals je kunt zien, heb ik deze eyeliner al heel veel gebruikt. De kleur is goed zwart, en blijft ook goed zitten. Ik wil proberen deze zoveel mogelijk nog te gebruiken voor ook deze uitgedroogd is. Of ik deze ooit op krijg? Ben bang van niet, er zit echt heel veel in zo'n potje.


Vollare Golden Line Oogschaduw mono's
Qua oogschaduw pak ik er het liefst een pallet bij. Gewoon omdat dat veel makkelijker werkt. Toch heb ik ook een groot aantal hele mooie mono's. Zoals deze van Vollare. Oogschaduw kan natuurlijk niet uitdrogen. En de kans dat het ooit niet meer goed is, is vrij klein. Toch is het zonde om producten ongebruikt in mijn la te laten liggen. Ik ga mij de komende maanden meer focussen op deze mono's. Opmaken is niet het doel, maar pan raken zou natuurlijk wel leuk zijn. 


Prize Cosmetics Bath Foam anti stress
Deze bath foam is echt al heel oud. Wordt dus wel eens tijd om deze op te maken. Nou is het probleem alleen dat ik geen bad heb. Ik ga deze dus maar opmaken of het een douche gel is. Ik ga er vanuit dat ik deze binnen een maand heb op gemaakt.


Kruidvat Hair Repair Oil
Ik vind het heerlijk om mijn haar te verzorgen met een olie. En het geeft ook nog eens een hele mooie glans. Deze olie van Kruidvat heb ik inmiddels alweer een aantal maanden. Zoals je kunt zien, ook al regelmatig gebruikt. En toch is hij in de afgelopen tijd achterin de kast terecht gekomen. Omdat ik een haar olie van Andrelon ben gaan gebruiken. Tijd om deze van Kruidvat weer tevoorschijn te halen. Het zal wel even duren voor deze op gaat. Want je hebt er niet veel van nodig. Toch hoop ik bij de eerste update wel verschil te kunnen zien.


Givench Ange ou Demon Deodorant
Deze deodorant kreeg ik vorig jaar cadeau. En hij is nu dus nog niet op. En dat komt omdat deze deo een hele heftige geur heeft. Het is dan ook een geparfumeerde deodorant. Voor mijn smaak net iets te zwaar qua geur. Ik moet echt zin hebben in zo'n geur. Ik ga mijn best doen deze fles binnen een maand op te maken. Ik denk dat er nu nog ongeveer een derde in zit.


Body Luxuries Sunflower Body Lotion
Nu het weer iets warmer wordt heeft mijn huid niet zoveel hydratatie nodig als in de winter. En dus kunnen de body butters de kast in. En haal ik de body lotions eruit. Deze specifieke body lotion kocht ik heel lang geleden bij Action. Deze body lotion trekt snel in, en ruikt ook nog eens heerlijk. Ik denk dat ik deze fles binnen twee maanden wel op moet kunnen maken.

En dan zijn dit de tien producten waar ik mij de komende maanden op wil focussen. Ik wil over ongeveer een maand een update geven. Dan maak ik nieuwe foto's, zodat goed te zien is of er vooruitgang in zit. Mochten er dan producten op zijn. Dan zal ik die vervangen. Komt erop neer dat het een soort van doorlopend project gaat worden.

Mijn reden om dit project te doen, is voornamelijk om producten op te maken. Zoals ik eerder al schreef is mijn verzameling redelijk uitgebreid. En eerlijk, soms ben ik het overzicht kwijt. Het is mij wel eens overkomen dat ik een lipstick kocht. En bij thuiskomst bleek ik deze al te hebben.
Kijk, dan is budget niet bepaald budget meer. En al helemaal niet als je nauwelijks gebruikte producten moet weggooien. 

Over een maand laat ik jullie weten hoe het mij vergaan is.

Liefs Annechien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten