Pagina's

dinsdag 16 juni 2015

Kaptafel opruimen

Afgelopen zondag was qua weer niet zo'n mooie dag. Mijn plan om lekker in de zon buiten te zitten ging dus niet door. In plaats daarvan ben ik aan het opruimen en schoonmaken geslagen. Ik maakte tijdens het opruimen van mijn kaptafel foto's. Zo hebben jullie ook direct een beeld van waar ik me altijd opmaak. Lees verder om alle voor- en na-foto's te zien.


Een overzicht van mijn make-up hoek. De kaptafel heb ik jaren geleden gekregen van een oom en tante. Sinds een jaar of drie gebruik ik deze ook daadwerkelijk als kaptafel. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Het kastje rechts is een Helmer-kastje van Ikea. In dit kastje bewaar ik onder andere mijn make-up en nagellak.
Maar goed, zoals je kunt zien, is het ook een plek waar ik een behoorlijk rommeltje van kan maken. Het werd dan ook wel weer hoog tijd voor een opruimsessie.

Ik begin met de bovenkant van mijn Helmer-kastje.  De bovenkant gebruik ik zoals je ziet voor van alles en nog wat. Tijd om alles van zijn plek te halen...

Zo... Helemaal leeg en schoon gemaakt. Tijd om datgene wat ik daadwerkelijk gebruik terug te zetten.

En dit is wat blijft staan. De meeste van deze producten gebruik ik dagelijks. Ik bewaar hier voornamelijk reinigingsproducten. Op naar de volgende!

Het blad van mijn kaptafel. Een verzamelplek voor allerlei make-up en toebehoren. Ook hier heb ik eerst alles van het blad af gehaald.

Een leeg, en schoon oppervlak. Tijd om alles wat ik bij de hand wil houden weer terug te zetten.

En dit is was er blijft staan. Toch best nog wel veel spullen. Maar het overgrote deel gebruik ik dagelijks. En wil ik daarom ook graag binnen handbereik houden. Het doorzichtige opbergbakje is trouwens van de Action. Kost iets van 3 euro. Ik bewaar hier de make-up in die ik dagelijks gebruik. Maar ook staan hierin de kwasten die ik dagelijks voor mijn ogen gebruik. De kwasten die ik gebruik voor mijn gezicht, staan in een glas, waar voorheen een geurkaars in zat. Recyclen is ook budget. Gooi dus je opgebrande geurkaarsen niet in de glasbak. Spoel het glas om onder de hete kraan. En je hebt een mooi opbergsysteem voor je kwasten.

Tijd om aan het laatje links te beginnen. En dit is hoe het laatje er uit zag voor ik begon met opruimen. Alsof er een bom ontploft is. Dit is dan ook zo'n laatje waar ik van alles in 'dump'. En dan is dit het resultaat. Ik heb ook dit laatje helemaal leeg gemaakt. Toen met een doekje erdoor. En vervolgens datgene wat ik toch enigszins dichtbij wil houden, weer terug gedaan in het laatje.

En dan is dit het resultaat. Een stuk overzichtelijker. De producten in deze la gebruik ik niet dagelijks. Maar wil ik toch snel kunnen pakken. Zoals mijn vergroot-spiegel en pincet. Ook gebruik ik nog wel eens een schaar. Ik weet dat die in deze la ligt. Dus als ik de schaar nodig heb, weet ik waar ik moet zoeken.

Dit is het rechterlaatje. Hierin bewaar ik mijn oogschaduw. Ik weet dat ik hiervan niks weg ga doen. En hoe het op dit moment geordend is ben ik blij mee. Dus aan deze lade heb ik dan ook niks gedaan vandaag.

Dan de plank onder mijn kaptafel. Hier moet wel wat aan gebeuren. Ongemerkt wordt deze plank toch steeds voller. En daarom ook hier weer hetzelfde ritueel. Alles eraf en schoonmaken, voordat ik dingen terug ga zetten.

Leeg en schoon.

En dit is alles wat er nu nog onder ligt. Het oogschaduwpalette van Revolution is te groot voor in mijn la. Ik heb deze dan ook maar even hier neer gelegd. 

En voila! Alles schoon, en opgeruimd. 
De prullenbak heb ik tijdelijk even op de plank gezet, zodat ik de vloer schoon kon maken. Het werkt toch praktischer als deze naast mijn kaptafel staat.

Heerlijk om eens in de zoveel tijd eens flink op te ruimen. De spullen die niet meer op mijn kaptafel, op het Helmer-kastje of in het laatje liggen, heb ik op andere plekken opgeborgen. Dingen zoals kassabonnetjes, verpakkingen en andere troepjes zijn uiteraard in de prullenbak beland.

Wanneer heb jij voor het laatst je make-up hoek opgeruimd?

Liefs Annechien



Geen opmerkingen:

Een reactie posten