Pagina's

vrijdag 31 januari 2014

Droge lippen: Be Gone!!

In de winter heb ik altijd last van droge lippen. Soms zo erg dat ze spontaan barsten. Gelukkig bestaan er lippenbalsems om dit leed wat te verzachten. Ik ben dol op lippenbalsems, en je vindt ze dan ook overal. Op mijn nachtkastje, in mijn tas, in mijn jaszak... Ik besloot mijn verzameling eens bij elkaar te leggen. Kijk je mee?







Lippenbalsem zoals iedereen ze kent. Allemaal, op de middelste na, zijn deze kleurloos. De middelste, van Labello, geeft een beetje een roze kleur. Wat moet ik hier verder over zeggen? Het zijn lippenbalsems die hun werk goed doen. Vooral degene links op de foto. Smaakt heerlijk naar kokos, voedt heel goed, en kost bij Action maar 59 cent voor twee stuks.


Ik heb ook twee blikjes lippenbalsem. De linker is van Purol. Een dikke, vette lippenbalsem. Die lang blijft zitten en goed voedt. Het linker blikje geeft een hele mooie roze glans aan je lippen. In de winter draag ik deze vaak als lipkleur, omdat lippenstift bij mij de velletjes alleen maar opvallender maakt. Deze lippenbalsem doet dat niet.


v.l.n.r. Caramel Apple - Big Apple Red - Applelicious Pink - Blushing Golden
En dan hebben we ook nog de Applelicious Lip Balms van NYC. Een product dat kleur geeft zoals een lipstick, maar verzorgt zoals een lippenbalsem. Ik ben vooral dol op de middelste twee, Big Apple Red en Applelicious Pink. Deze twee heb ik áltijd bij me, en ze zijn beide al bijna voor helft op.

De laatste maanden las ik heel veel over de Maybelline Baby lips op andere blogs. Ik besloot dan ook maar één te kopen. Gewoon om te kijken of het inderdaad een fijn product is. Dit is de oranje, met kersensmaak. Ik ben er niet zo'n fan van. Ik vind de substantie te dun. Daardoor blijft hij mij niet lang zitten, en heb ik binnen de kortste keren weer droge lippen. De smaak is wel lekker trouwens.


En als laatste, de lipsmackers. Deze collectie kocht ik een tijdje geleden bij Kruidvat. Dit is de Coca Cola collectie. Elke lipsmacker smaakt naar een frisdrank. Coca Cola, Sprite, Fanta Orange enz enz. En de smaak klopt inderdaad bij het label. Als vind ik de smaken (en geuren) wel een beetje chemisch. De balsem geeft geen kleur af. Is lekker dik waardoor het lang blijft zitten. En voedt heel erg goed. Een beetje alsof je pure vaseline op je lippen smeert.

En dit is dan mijn collectie lippenbalsem. Zo bij elkaar zijn het er wel heel erg veel. En dan moet ik ook nog toegeven dat ik van sommige balsems meerdere heb...
Maar goed, ik gebruik ook heel vaak en heel graag lippenbalsems, dus ze komen wel op...

Wat is jouw favoriete lippenbalsem?

Liefs Annechien




Geen opmerkingen:

Een reactie posten