Pagina's

vrijdag 31 januari 2014

Wijsheid van de week! #1


Tijdens een dagje winkelen vorig jaar, kwam ik een scheurkalender tegen. In deze kalender voor elke dag in 2014 een boeddhistische wijsheid. Af en toe kom ik zeer inspirerende uitspraken tegen.
Deze wil ik vanaf nu met jullie delen. Elke vrijdag om 19.00 uur, mijn wijsheid van de week. En daarbij wat deze uitspraak bij mij teweeg bracht. Vandaag de primeur!


"Angst heeft nog nooit een probleem kleiner gemaakt."

Problemen hebben we allemaal. Klein en misschien ook wel groot. Als je uit de problemen wilt komen, heb je niks aan angst. Angst is een emotie. Terwijl je bij het oplossen van een probleem je verstand nodig hebt.
Wijze uitspraak van mijn moeder die hier bij past: "Wat is het ergste dat kan gebeuren?"

Wat halen jullie uit deze uitspraak? Ik zou het leuk vinden als je jouw verhaal achterlaat in een reactie.

Liefs Annechien 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten