Pagina's

zaterdag 8 februari 2014

Review: Catrice Prime And Fine Anti Red Base

Zoals jullie hebben kunnen zien in mijn Shoplog kocht ik een primer uit het nieuwe assortiment van Catrice. De Prime And Fine Anti-red Base. Deze primer heeft een colour correcting effect. Zou dit de oplossing zijn voor mijn rode wangetjes? Ik wil je vandaag mijn mening geven over dit product. Kijk je mee?




"Zacht groene basis neutraliseert roodheid en geeft een langhoudend en gelijkmatige teint. Minimaliseert optisch fijne lijntjes en poriën."

Dit is wat Catrice zelf zegt over de primer. Je kunt deze basis op zichzelf gebruiken of onder je make-up. Er zitten geen parabenen, oliën of parfum in de primer. Klinkt goed.

Het stickertje op de dop kun je opvouwen. Hierin zijn de ingrediënten te vinden.


De primer komt in een tube met schroefdop. Op mijn tube zat een plakbandje over de dop. Fijn, zo weet je dat jouw primer nog niet open is geweest. De tube bevat 30 ml.
De verpakking werkt heel fijn. Met het kleine gaatje kun je heel precies doseren. En het werkt ook nog eens hygiënisch. De dop sluit ook goed, dus geen lekkage in je laatjes.


De substantie van de primer is anders dan ik gewend ben. De meeste primers bevatten een hoop siliconen, waardoor het vrij dik wordt. Deze primer is anders. De substantie voelt aan als een gezichtscrème. Eenmaal uitgesmeerd laat de primer een beetje een groene waas achter.
De primer trekt snel in, en voelt goed aan op de huid. Niet goed te zien op de foto maar er zitten hele kleine glittertjes in. Had van mij niet gehoeven. Gelukkig vallen deze glitters niet meer op als je eenmaal je foundation heb aangebracht. 

Natuurlijk wil ik jullie ook laten zien hoe de primer werkt op mijn gezicht. Daarom hier een foto van mij zonder make-up. De rode vlekken zijn duidelijk zichtbaar.

Op deze foto draag ik de primer op mijn wang. Verder nog geen foundation. De roodheid is nog steeds te zien. Toch heb ik het idee dat het inderdaad geneutraliseerd wordt door de groene kleur.

En dan met foundation. Ik heb hier foundation gebruikt van L'oreal, Nude Magique Eau de Teint. Mijn favoriete foundation van dit moment. Zoals je kunt zien is de roodheid bijna niet meer te zien.

Even de drie foto's naast elkaar. Wat een verschil!


Hier een foto met de rest van mijn make-up.

Ik ben zeer tevreden over de primer. De roodheid wordt inderdaad geneutraliseerd. De substantie is heel fijn, en draagt ook prettig op het gezicht. En nog een groot voordeel. Mijn make-up blijft inderdaad langer mooi zitten als ik deze primer gebruik.

De primer is nieuw in het assortiment van Catrice. Vanaf nu verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat voor € 4,59.

Liefs Annechien

3 opmerkingen:

  1. Hi Annechien,

    Tijdens een moment van verveling zat ik even op Facebook en zag je link naar je blog. Wat leuk dat je dit doet! En zo vind ik zomaar een tip tegen mijn rode wangetjes... ik ga het zeker proberen :-)

    Liefs,
    Monne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijf vooral komen Monne, ook als je je niet verveelt! ;o) Ik ben heel benieuwd wat je van de primer vindt.

      Verwijderen
  2. Ziet er goed uit, lijkt indd iets te neutraliseren! En fijn dat er niet veel siliconen in zitten.

    BeantwoordenVerwijderen