Pagina's

donderdag 13 februari 2014

Tijd voor de "BloggersTag"

Op bijna alle beautyblogs druppelen de reviews over het vernieuwde Essence- en Catriceassortiment binnen. Ook bij mij. Daarom wilde ik even heel wat anders tussendoor. Ik ga weer een TAG invullen. Deze keer is het de bloggerstag geworden. Een tag met 27 verschillende vragen die ik voor jullie heb beantwoord. Onder andere over mijn haar, maar ook over mijn teennagels. Veel leesplezier!



Is je natuurlijke haar stijl of gekruld?
Stijl. Hoewel ik soms in de voorste plukjes een kleine slag ontdek. Die verdwijnen weer als ik het föhn. 

Wat is je natuurlijk haarkleur?
Ik verf mijn haar al vanaf een jonge leeftijd. Mijn echte eigen haarkleur weet ik dus ook niet meer. Op dit moment laat ik de kleur eruit groeien. Volgens mij wordt het donkerblond, beetje assig.

Verf je je haar zelf of ga je naar een kapsalon?
 Ik heb het wel eens bij een kapper laten doen. Maar ik vind dat altijd veel te duur. Dus meestal deed ik het zelf. Resultaat was altijd prima. Nu verf ik dus niet meer, zou ik dat wel weer doen, dan zou ik het ook gewoon weer zelf doen.

Hoe vaak was je je haar?
 Meestal om de dag. Soms elke dag, en soms stel ik een dag langer uit. Hangt er ook vanaf hoe mijn haar 'zit'. Als het model weg is, was ik mijn haar, zodat ik het opnieuw kan föhnen.

Draag je steeds dezelfde kledingstijl of verander je elke dag?
 Ik heb niet echt een kledingstijl. Ik vind het heerlijk om een spijkerbroek te dragen met een comfortabele trui. Maar kan ook zo zijn dat ik in een jurkje met killer black boots naar de winkel ga. Hangt maar net van mijn stemming af. 

Doe je zelf je manicure en pedicure of ga je naar een salon?
 Ik ben een tijdje terug voor het eerst naar een salon gegaan voor mijn voeten. Ik had last van likdoorns. Daarvoor en sindsdien doe ik het altijd zelf. Wat zij kunnen, kan ik ook...

Hoe vaak verander je de kleur op je nagels?
 Een hele tijd, deed ik niks met mijn nagels. Behalve een transparante lak voor sterkere nagels. Dat komt omdat ik zwakke nagels heb, en nagellak bij mij al bij het minste of geringste chipt. Sinds ik de GelNailsAtHome van Essence heb ontdekt wissel ik elke week van kleur.

Lak je je teennagels enkel in de zomer, of ook in de winter?
Alleen in de zomer, en zelf dan niet altijd. In mijn werk sta ik veel op mijn voeten, wat de schoonheid van mijn voetjes niet ten goede komt. Ik vind het wel heel mooi, om een fel kleurtje op mijn teennagels te dragen. Zeker omdat ik in de zomer vaak mijn witte birkies aan heb. Staat lekker fris en verzorgt.

Hoe lang duurt het voor je je make-up op hebt?
 Dat verschilt. Als ik aan het werk moet, dan lukt het me binnen 20 minuten. Als ik de tijd heb, dan neem ik die ook en kan het zo zijn dat ik 45 minuten bezig ben. Gewoon omdat het kan.

Doe je eerst je ogen of eerst je gezicht?
 Dat hangt af van het soort oogschaduw ik gebruik. Ik heb oogschaduws die nogal veel fall out veroorzaken, maar wel heel mooi zijn. Als ik die gebruik, dan doe ik eerst mijn ogen. Maar meestal is het andersom, dus eerst mijn gezicht en dan mijn ogen.

"Verzamel" je make-up of koop je enkel wat je nodig hebt?
Ik zou kunnen zeggen, ik koop alleen wat ik nodig heb. Maar dat is helaas niet zo. Ik koop wel alleen wat ik ook echt ga gebruiken. En dat is veel. Deze foto is bijvoorbeeld van alleen maar lipproducten. Ik zou hier de rest van mijn leven mee kunnen doen. Maarja, ik ben nou eenmaal dol op make-up!

Draag je vaak valse wimpers?
Ik heb nog nooit valse wimpers gedragen. Ik heb het tot nu toe nog nooit nodig gevonden.

Heb je elke dag een fullface?
Meestal wel ja. Of ik moet een dag vrij zijn en de deur niet uitgaan. Dan vind ik het ook heerlijk om zonder make-up rond te lopen.

Zou je je huis verlaten zonder make-up?
 Ik zou het wel doen als het echt nodig is. Maar als ik een half uurtje mag en kan besteden voor ik de deur uit ga dan het liefst met make-up.

Hoeveel echt dure producten (high-end) bezit je?
Mijn enige echt dure product is een crème van Clinique uit de Redness Solutions lijn. Die wilde ik graag proberen voor mijn rode wangetjes. Ik kreeg op mijn verjaardag een bon van Ici Paris, die ik daarvoor gebruikte. Uiteindelijk betaalde ik maar € 3,-.  Maar de crème kost € 43,-.
Mijn blog heet niet voor niks BudgetBeauty. De rest van mijn stash is allemaal low budget.

Hoe vaak was je je kwasten?
Niet vaak genoeg. Ik neem mezelf voor om het elke week braaf te doen. Maar in werkelijkheid lukt dat nog steeds niet. Ik neem mezelf (alweer) voor omdat nu wel elke week echt te gaan doen.

Plan je de avond vooraf wat je de volgende dag zal aandoen, of kies je dat op het moment dat je jezelf aankleedt?
 Als ik naar mijn werk ga, dan is dat vooraf al bekend. Ik draag dan altijd een zwarte broek en zwart shirt. Maar als ik niet hoef te werken, dan kies ik terwijl ik me aankleed.

Hoe vaak wissel je je handtas?
 Alleen als ik een nieuwe nodig heb. Ik hou er niet zo van om steeds te wisselen. Ik gebruik altijd één tas, zodat ik weet waar alles is/zit. Als de tas stuk is shop ik een nieuwe en dan pas wissel ik.

Ben je links- of rechtshandig?
 Rechtshandig.

Hoe groot ben je?
Ongeveer 1.78 meter.

Spreek je andere talen?
Echt spreken, alleen Engels. In het Frans zou ik me in principe ook kunnen redden met losse woorden. Dit geldt ook voor Duits. En op dit moment vind ik het heel leuk om Chinees te leren. De koks waarmee ik werk spreken allemaal Mandarijn. Ik krijg hier en daar dus wel eens een woordje van ze door. Maar echt spreken? Nee dat niet.

Hoeveel huisdieren heb je?
Ik heb één ex-kater. Peanut. Vernoemd naar een pop van buikspreekartiest Jeff Dunham. Peanut had ook nog een zusje, genaamd Jose. Helaas is zij bijna twee jaar geleden aangereden door een auto en heeft dat niet overleeft.

Lees je alle reacties op je blogartikels?
Ja! Ik blog nog niet zo lang, dus de reacties zijn ook nog niet zoveel. Dat begint nu een beetje te komen, en ik vind het geweldig! Doet me goed om te lezen dat iemand wat heeft aan de artikelen die ik schrijf.

Hoe bekwam je deze blognaam?
 Ik wist voor ik begon met bloggen al, dat het zou gaan over low-budget producten. Daar wilde ik de naam op aanpassen. Zo kwam ik bij BudgetBeauty. Er waren meerdere mensen die dat hadden bedacht. En dus moest ik iets toevoegen om mezelf te onderscheiden van anderen. Ik besloot gewoon mijn voornaam toe te voegen. Geeft het ook direct iets persoonlijks.

Welke camera gebruik je voor de foto's op je blog?
Een Canon Ixus 135. Deze kreeg ik een paar weken geleden cadeau van mijn ouders. Deze voldoet tot nu toe heel goed. Ooit wil ik nog wel een camera waar je ook de lenzen van kunt wisselen, misschien een spiegelreflex. Maar voor nu voldoet mijn roze Canon zeer goed.

Wat is je favoriete kleur?
Heel saai misschien, maar dan toch roze. Als lippenstift, als nagellak, maar dus ook mijn camera. Mijn eerste eigen auto was een roze Polo. Vind het gewoon een lekker vrolijk kleurtje. 

Wat is je favoriete beauty/fashion magazine? 
Eerlijk gezegd heb ik die niet. Ik lees al jaren geen magazines meer. Gewoon omdat ik er niet de tijd voor heb/neem. Ik besteed mijn tijd liever aan YouTube filmpjes kijken en blogs bezoeken.

Tot zover de bloggerstag. Als je deze tag ook wilt doen, neem hem dan gerust over. 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Ik heb de antwoorden met plezier ingevuld.

Liefs Annechien



Geen opmerkingen:

Een reactie posten