Pagina's

vrijdag 14 februari 2014

Wijsheid van de week! #3

Vandaag laat ik je weer nadenken over jezelf. Wijsheid van de week!-time.


"Een lege geest kan meer scheppen dan een volle."

Ik ben een enorme denker. Er gaat altijd van alles door mijn hoofd. Vooral als ik 's avonds in bed lig blijft het malen. Af en toe even je geest legen kan wonderen doen. Maar hoe doe je dat? Een aantal jaar geleden begon ik met ademhalingsoefeningen. Met mijn handen op mijn buik, let ik alleen maar op mijn ademhaling. In, uit, in, uit. Na een aantal keer begon ik te merken dat ik tijdens deze oefeningen steeds vaker een "leeg" hoofd had. Eigenlijk een soort van meditatie. 
Ik deed dit voorheen elke avond voor het slapen gaan. Dit hielp mij enorm bij het inslapen, en ook een betere nachtrust.
De laatste tijd doe ik deze oefeningen nog maar sporadisch. Misschien toch weer regelmatig gaan invoeren.

Hoe legen jullie je geest? 

Liefs Annechien 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten