Pagina's

zaterdag 15 februari 2014

Review: Essence Effect Nail Polish

Nieuw in het assortiment van Essence, zijn de Effect Nail Polishes. 
Nagellak met een goede dekking. Die makkelijk aan te brengen is. En zorgt voor een 3D Wow-manicure, die voelbaar is op je nagels. Aldus Essence.  In totaal komt Essence met 14 verschillende kleuren, die onderverdeeld zijn in 4 verschillende finishes. Ik kocht een Sparkling Sugar en een Glitter Jewels lakje. Die wil ik vandaag aan je laten zien.



Ik begin met het lakje dat het label Sparkling Sugar heeft gekregen. Dit is nr 09 Hey Mister Sandman. De basis van deze lak is overduidelijk roze. In de lak zitten glitters met verschillende afmetingen. De kleine glitters zijn voor namelijk roze. En dan zijn er nog grove zilveren en roze glitters. Ik was erg benieuwd hoe de grove glitters eruit zouden zien op de nagel.

De Effect Nail Polishes zitten in een glazen potje. Heel ander design dan ik van Essence gewend ben. Ook het kwastje is anders. Dit kwastje is dun en recht. Met stevige zwarte haartjes. Beetje zoals een standaard nagellak kwastje. Jammer, want ik vind de kwastjes van Essence Colour & Go lakjes echt superfijn.

En dan de lak op mijn nagels. Ik heb hier twee dunne laagjes gebruikt. De lak dekt redelijk, de witte randjes van mijn nagels zijn nog wel goed zichtbaar door de lak heen. Ik zou voor een optimale dekking nog een derde laagje toevoegen. Ik vind het effect van de grove zilveren glitter heel mooi. En ook de verdeling van de glitters is prima. Echter kan ik niet echt een structuur ontdekken in de lak. 
Het enige wat je 'voelt' zijn de grove glitters. 
De houdbaarheid van deze lak, zonder base- en topcoat is niet geweldig. Nagellak chipt bij mij sowieso al snel door mijn zwakke flexibele nagels. En deze deed dat helaas ook al heel snel.


En dan lakje nummer twee. Dit is nummer 10 Glitterbomb. Deze lak heeft het label Glitter Jewels mee gekregen. Deze kleur sprak mij in de winkel direct aan. Op de foto's lijkt de lak iets roder dan hij in het echt is. Deze lak heeft een paars-rode kleur, neigend naar aubergine. De lak zit zoals het label al zegt vol glitters. Van hele kleintjes tot grove glitters. Allemaal in dezelfde kleur. 


De verpakking en het kwastje van deze lak is hetzelfde als 09 Hey Mister Sandman. Toen ik deze foto's ging maken zag ik dat de basis van de lak bijna transparant lijkt. De glitters zijn wel erg mooi. Maar ik had zo mijn bedenkingen over de dekking van deze lak.

Hmm... Helaas waren mijn aannames juist. Op deze foto heb ik 1 laagje opgebracht. Ik was zo teleurgesteld door de dekking dat ik niet eens zin meer had om een tweede laagje aan te brengen. De transparante basis van deze lak geeft totaal geen dekking. Ook de verdeling van de grove glitters is niet om over naar huis te schrijven. Misschien dat ik deze lak nog als topcoat ga gebruiken over een dekkende lak. Misschien blijft hij ook wel onaangeraakt in mijn laatje liggen. Jammer Essence!

Helaas moet ik toch concluderen dat de Effect Nail Polishes van Essence niet geweldig zijn. De houdbaarheid is matig. Het voelbare effect is niet echt aanwezig. En ook de dekking is niet optimaal. 
 
De Effect Nail Polishes maken deel uit van het vernieuwde assortiment van Essence.  Vanaf nu verkrijgbaar bij onder andere Kruidvat. De lakjes bevatten 10 ml per flesje en kosten € 1,99 per stuk.

Wat vind jij van de nieuwe lakjes van Essence?

Liefs Annechien

Eerder verschenen op BudgetBeauty:

1 opmerking:

  1. Wat een leuk review! Mijn zusje heeft toevallig de blauwe variant en is er dol op!
    Liefs,
    vanilles-x.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen